Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Πρόσωπα & Τέχνες: Μύρος Νιωτάκης! «Η Κρητική μουσική με κέρδισε από την πρώτη στιγμή»



Ο Μύρος  Νιωτάκης  έχει το πάντρεμα της νέας εικόνας με τον αυθεντικό ήχο του Λαούτου. Από το παίξιμο του διαχέεται ένας παλμός εσωτερικής αναζήτησης που λαχταρά  να απλωθεί στο χρόνο και να έχει διάρκεια στα Κρητικά ακούσματα του τόπου μας. 

Εύκολα ανακαλύπτει κάποιος ότι πίσω  από το νεαρό του πρόσωπο κρύβεται ένας  καλλιτέχνης με γερές βάσεις και αρχές ! 

Από την Ύβα Κουμαντάκη 


Ο Μυρος  Γεννήθηκε  το 1998  στο Τυμπάκι όπου και μεγάλωσε, έχοντας   καταγωγή από την Γαλια.

Σε ηλικία 8-9 ετών άρχισε να ασχολείται  με την μουσική. Αργότερα έκανε σπουδές σε κλασική και βυζαντινή μουσική.

 Στα 15-16 ξεκίνησε τις  δημόσιες εμφανίσεις,  έχοντας  συνεργαστεί με καλλιτέχνες της Μεσσαράς, του Ηρακλείου και του Ρεθύμνου.



⚜️Το παλιό Μαντολίνο  

Στα παιδικά μου χρόνια ήμουν αρκετά εσωστρεφής  και κλειστός χαρακτήρας.

Σε ηλικία 7 ετών  έπεσε στα χέρια μου ένα παλιό μαντολίνο που είχαμε στο σπίτι και μπορώ να πω πως κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.

 Η μουσική δεν ήταν ξένο στοιχείο στο σπίτι μας μιας και ο πατέρας μου έπαιζε ερασιτεχνικά μπουζουκι και βλέποντας το ενδιαφέρον που έδειξα για την μουσική με ενθάρρυνε να συνεχίσω.

Η Κρητική  μουσική με κέρδισε και την ακολούθησα χωρίς να έχω την παραμικρή αμφιβολία για την επιλογή μου. 



⚜️Η εξέλιξη 

 Όλα ήρθαν προοδευτικά. 

Από μικρά παρεάκια σε μεγαλύτερες παρέες.  Αλλά αυτό που μπορώ να πω ότι με έβαλε  σε πιο επαγγελματικό πλαίσιο ήταν η συνεργασία μου με το συγκρότημα «Διαβάτες». 

Προφανώς το νεαρό της ηλικίας και η απειρία να με επηρέασαν κάποια στιγμή στα ακούσματα μου αλλά  με την στήριξη των συνεργατών μου ο δρόμος ήταν ξεκάθαρος. 



⚜️Ο Μέντορας 

Το οικογενειακό περιβάλλον πάντα έχει ένα ρόλο συμβουλευτικό.  Γρήγορα όμως άρχισα μόνος μου να διαμορφώνω κατευθύνσεις. 

Κομβικό ρόλο, όμως έπαιξε η γνώριμα μου με τον κορυφαίο μουσικό αλλά και υπέροχο άνθρωπο  «Χρήστο Στιβακτάκη» που εκτός από δάσκαλος μου υπήρξε και κατά κάποιο τρόπο μουσικός παιδαγωγός. 

Του χρωστάω πολλά.



⚜️Η έμπνευση 

Αναμφισβήτητα όλοι οι νέοι παίρνουν  δύναμη από τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του. Η προσπάθεια να εκ πληρώσεις τα  «θέλω»σου σε γεμίζουν ενέργεια και δύναμη να συνεχίσεις τον δρόμο που ξεκίνησες. 

Δεν θα μπορούσα άλλωστε να διαφέρω. 

Η έμπνευση όμως  είναι ένα πιό σύνθετο και πολύπλοκο  θέμα. 

Προσωπικά  αισθάνομαι σαν να έχω στο μυαλό μου ένα «ψηφιδωτό» με χρώματα και ανάλογα με την διάθεση μου και την αλληλεπίδραση με τον κόσμο, επιλέγω το κατάλληλο χρώμα για να χρωματίζω την στιγμή. 



⚜️Βήμα - Βήμα 

Έχω  συνεργαστεί με αρκετούς νέους και μεγαλύτερους σε ηλικία καλλιτέχνες.

Προσπαθώ σε όλες μου τις συνεργασίες να δώσω και να πάρω πράγματα και να βγει όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα.

Οι εμπειρίες από ταξίδια, ηχογραφήσεις στο στούντιο και οι πρωτες συνθέσεις μου που δουλεύω αυτήν την περίοδο ίσως παίξουν κάποιο ρόλο στήν μετέπειτα πορεία μου. 



⚜️Η τέχνη στην COVID εποχή 

Σίγουρα είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση αυτή που περνάμε εδώ και ένα χρόνο.

 Πιστεύω ότι με λίγο υπομονή ακόμα θα βγούμε όλοι δυνατότεροι και θα εκτιμήσουμε πράγματα που μέχρι τώρα τα θεωρούσαμε δεδομένα.

Για τις τέχνες είναι μια δύσκολη περίοδος.

Όσον αφορά την κρητική μουσική θεωρώ ότι οι νέοι είμαστε κοντά στην παράδοση και προσπαθούμε με σεβασμό να κάνουμε ότι καλύτερο για αυτήν.

Τον ευχαριστώ θερμά! 


📌Δείτε περισσότερα:

 https://www.facebook.com/miros.niotakis

 https://instagram.com/miros_niotakis?igshid=idxcd9narjiu


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις