Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

Πρόσωπα & Τέχνες: Μανόλης Καλλέργης "Η Μουσική ξεδιψάει την ψυχή μου "

 



Ο Μανόλης Καλλέγης είναι ένας φωτισμένος νέος, μια ευγενική φυσιογνωμία που μεταδίδει   μέσα από την κοινωνικότητα του κάτι έντονα φιλικό.

Απο την Ύβα Κουμαντάκη 

Τον είδα να παίζει στο πλευρό του Αντώνη Τουπάκη πριν κάποια Καλοκαίρια και εισέπραξα την θετική του ενέργεια!

Βρεθήκαμε για ένα καφέ και πάνω στην κουβέντα κατάφερα να φέρω την συζήτηση στο επιθυμητό μου σημείο … να ξεκινήσει να ξεδιπλώνει  την σκέψη του και τις αναμνήσεις του σε σχέση με την μουσική … το χωριό του .. τους ανθρώπους που θαυμάζει και που ήταν για εκείνον κινητήριος δύναμη να ανέβει στο πάλκο.



Η ΑΡΧΗ

Ο Μανόλης μεγάλωσε με την οικογένεια και τα μεγαλύτερα αδέλφια του στο χωριό Πλώρα  του Δήμου Γόρτυνας. Ο μεγάλος του αδελφός ξεκίνησε να παίζει Λύρα και έτσι το άκουσμα της Κρητικής μουσικής στο σπίτι είχε γίνει πιο συχνό.

«Η επιθυμία να μάθω μουσική ξεκίνησε μετά από ένα τοπικό γλέντι στο χωριό μου που έπαιζε ο συγχωριανός μου Γιώργος Νικ. Ζερβάκης. Ήταν στο ξεκίνημα του τότε και μέσα από τα παιδικά μου μάτια της ηλικίας των 8 χρόνων έβλεπα και άκουγα κάτι μαγικό.

Αμέσως εξέφρασα την επιθυμία στους γονείς μου ότι θέλω να πάω σε ωδείο να μάθω μουσική. Σκέφτηκα το Μαντολίνο μιας και ο αδελφός μου ο Γιάννης μάθαινε λύρα».

Για δύο χρόνια είχε την τύχη να διδάσκετε από τον Μιχάλη Ξενάκη. Ο γλυκός ήχος παιξίματος που είχε τον έκφραζε και του χάραξε τον δρόμο προς ένα διαφορετικό τρόπο έκφρασης της μουσικής πάνω στις χορδές.


ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΤΙΑ


Μέσα από τα μάτια του μικρού Μανώλη οι καλλιτέχνες άλλαζαν μορφή όταν καθόντουσαν στην καρέκλα του πάλκο. Σαν να αποκτούσαν μια άλλη μαγική ιδιότητα που τον καθήλωνε και τον έκανε να χάνετε στην εικόνα και τον ήχο.

Καθισμένος σε ένα σημείο όλη νύχτα αφομοίωνε κάθε νότα, έκφραση και στιγμή του γλεντιού.



Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

«Μετά από 3 μήνες μαθημάτων προέκυψε να κάνουμε μια συναυλία με το Ωδείο Κονσέρτο που έπρεπε να συγχρονιστώ και με άλλους μαθητές που ήταν πιο προχωρημένοι από εμένα, σίγουρα δεν ένιωθα και δεν ήμουν έτοιμος. Η ομάδα όμως με αγκάλιασε και μέσα από αυτή τη στιγμή κατάλαβα ότι ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα να κάνω.

Πριν μπει η μουσική στη ζωή μου ήταν σαν να ήμουν διψασμένος καιρό και σιγά- σιγά ξεδίψαγα».

Συνέχισε μετά από  διακοπή δύο χρόνων την μουσική του σπουδή με τους Λαγό και Παξιμαδάκη  μέχρι που τελείωσε το Λύκειο.


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

«Η ανάμνηση την Μητέρας μου να τραγουδάει  στο σπίτι με στιγμάτισε. Θυμάμαι να τραγουδάμε μαζί και ήταν ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης. Καθόμουν στην βεράντα συχνά για να παίζω μαντολίνο και να τραγουδάω νιώθοντας ότι είμαι σπίτι μου αλλά ακουγόμουν τελικά σε όλο το χωριό (γέλια).  Έτσι μ άκουσε ένας πολύ δικός μου άνθρωπος ο Γιάννη Επιτροπάκης και μέσα στις παρέες που στήνανε στο χωριό  με έβγαζε μπροστά να τραγουδάω περισσότερο. Του χρωστάω πολλά γιατί είναι πάντα ο πιο αυστηρός μου κριτής, με έχει σημαδέψει».

Ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής και προσπαθεί έως και σήμερα να μελετάει και να βελτιώνεται.




ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 

Το Καλοκαίρι του 2019 διοργανώθηκε για ακόμα μία φορά το πανηγύρι της Πλώρας.

Ο Γιώργος Νικ.Ζερβάκης θα διασκέδαζε για ακόμα μια χρονιά τους συγχωριανούς του με την διαφορά ότι στο πλευρό του ζήτησε να είναι και ο Μανόλης Καλλέργης.

«Όταν μου δήλωσε ο Γιώργο ότι θα παίξω μαζί του, πάγωσα! Ήταν  η πιο σημαντική μου στιγμή. Ο άνθρωπος αυτός με παρουσίασε σαν την συνέχεια της καλλιτεχνικής ποριάς του χωριού και με έκανε να νιώσω πολύ όμορφα αλλά και χρέος να μην τον απογοητεύσω για την εμπιστοσύνη και την επιλογή του. Του χρωστάω πολλά και τον ευχαριστώ !


Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΕΑ 

Ακολούθησε  η συνεργασία του με τον Αντώνη Τουπάκη που για ένα ολόκληρο Καλοκαίρι διασκέδασαν σε πολλές εκδηλώσεις τον κόσμο. Για να φτάσει το Καλοκαίρι του 2020 και να σταματήσουν τα πάντα.



ΣΗΜΕΡΑ

«Στα 21 μου χρόνια νιώθω ότι όλα γύρω μου κρέμονται σε ένα σχοινί . Το ζόρισμα αυτό βέβαια είναι παραγωγικό για έμενα δεν τα βάζω κάτω και ελπίζω να καταφέρω να μην εξαρτιέμαι από την μουσική για να βιοποριστώ αλλά να είναι για εμένα ο τρόπος διαφυγής από την καθημερινότητα μου».

Σπουδάζει Διοίκηση Επιχειρήσεων και η επιθυμία του είναι να επιστρέφει συνεχώς στο χωριό του. Πιστεύει στην δυναμική της Μεσαράς και το όνειρο του είναι να δημιουργήσει στον τόπο του.


ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ 

Ο Μανόλης Καλλέργης  συνθέτει μουσική στο μαντολίνο, γράφει στίχο και τραγουδάει.

Ένας νέος με ήθος και χαρίσματα που δεν φοβάται τα όχι του και τολμάει στα ναι του. Ένας ονειροπόλος σε μια δύσκολη καλλιτεχνικά εποχή, βάζει μπροστά τους στόχους του και πορεύεται!

Τον ευχαριστώ θερμά !




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις